Ieiet

Partneri Komanda Par mums Kontakti Ziedojumi
 
janvāris februāris marts aprīlis maijs jūnijs jūlijs augusts septembris oktobris novembris decembris
Helsinki-86
VAK
LNNK
LTF
PSRS tautas deputāti
LR Augstākās Padomes deputāti

Izmaiņas

No Barikadopēdija

310132

Pievienoti 20 baitu, 2020. gada 8. novembris, plkst. 11.04
nav labojuma kopsavilkuma
}}
{{Written by|Anita Bula}}
Mūsu fizkultūras pasniedzējs sen samierinājies, ka studentes kavē nodarbības aizbildinoties: tramvaju bijis ilgi Jāgaida jāgaida un pēc tam trolejbuss neesot nācis. Bet 6. tramvaja līnija nepavisam nav no sliktākajām. Kritiska situācija lr ir 7. un 9. tramvaja maršrutā. Dzīvojamais masīvs lr izaudzis, tāpēc iecerēts nākamajā piecgadē pagarināt līniju līdz veikalam «Starts». Bet plānotās sliedes no Krlšjāņa Krišjāņa Barona ielas uz Pļavnieklem. , šķiet, vēl ilgi paliks tikai plānos — būtu grēks tādēļ vien Jaukt jaukt nost kādas divdesmit labas personiskās mājas.
Rīgas pilsētas izpildkomitejas Tramvaju un trolejbusu pārvaldes priekšnieks Gunārs Pūce.
'''— Pilsētā vlspir vispir nav lieku vagonu, Ja ja vajag kādā maršruta pahehnat maršrutā palielināt to skaitu, tā ir vesela problēma.'''
— Kādas lr ir iespējas uzlabot stāvokli?
'''— Atklāti runājot, lespēju iespēju nav.'''
— Un tuvākajā nākotnē ari nebūs?
'''— Redz et. Redziet, pašreiz sādā stāvokli šādā stāvoklī atrodas ne tikai pilsētas transporta, bet arī ūdensapgāde, kanalizācija. Nav kur tramvajus izvietot, nav ari arī kur remontēt. Visas tagadējas remonta zonas ir celtas XX qsgs. sēkumēsēkumā. Šodien Rīgā ir trasēs trešās paaudzes vagoni un mēs Joprojēm joprojēm tos apkopjam vecajās depo telpās. Simt gadu laikā nekas Jauns jauns nav uzcelts, tikai rekonstruēts. Lai varētu nodroiinlt nodrošināt tramvaju normālu remontu, nav ne naudas, ne celtniecības Jaudujaudu. Jau divas piecgades mēs cīnāmies ar Jaunā jaunā tramvaju depo projektu. Šogad tas būs gatavs. '''
'— Bet kad to varēs uzcelt?
'''— Ar mūsu tempiem? Esam ieplānojusi, ka 1992. gadā sāks celt. Celtniecības laukums iedots «kolosālā» vistā vietā — purvā. , Daugavas grīvā, patlaban beram virsū grants kārtu, lai varētu sākt būvēt. Ja mēs 1992. gadā arī sāksim, tad nemaz nezinu, kad beigsim. Tramvaju tehniskā stāvokļa uzlaboiana bez Sā Jaunā šā jaunā depo vispār nav iedomājama.
— Kā ar trolejbusiem?
'''— Nedaudz labāk. 1968. gadā tika nodota pirmā kārta otrajam trolejbusu dspo depo Pārdaugavā, Jelgavas ielā (pirmais celts 1914. gadā). Bet grunts īpatnību dē| dēļ tas sēžas, veidojas spraugas konstrukcijās. Ja nākamajā piecgadē dabūsim gatavu tramvaju, tad aiznākamajā noteikti Jādomā jādomā par trolejbusu depo. Ja mās mēs gribam ekoloģisko vidi Rīgā saglabāt un uzlabot, tad var būt runa tikai par pilsētas elektrotransporta tālāku attīstību. Pilsētā Ir ir 320 tramvaju un 430 trolejbusu. Lai normāli varētu strādāt un nedaudz arī palielināt ritošo sastāvu, katru gadu vajadzīgi jauni 50 trolejbusu un 20 tramvaju vagoni. Ar to gadu mums visi vecie vagoni tiks norakstīti. Tie trokšņo, klab un grab, un nu visi tie vecie grabulīiigrabulīši, kas bl|a bija izbūvēti mūsu remontdarbnīcās, vairs Rīgas lelās nebrauks. To vietā būs Jauni Cehoslovakljas jauni Čehoslovākijas vagoni, kas tagad Ir ir 9. līnijā. Mēs lūdzam valdību, lai saimnieciskā aprēķina apstākļos tiktu atstāta valūta to šo vagonu legādei. Cik zinām, mums 1990. gadā iedalīti tikai 12 trolejbusi, tramvaja vagoni ar lielām mokām — viii visi divdesmit.'''
'''(Tflda Tāda taktika sķlet labs balsts grandiozajai metro lde Jaiidejai. Varbūt drīz atsāksim pār skatīt 5o mala pārskatīt šo malā atlikto Jautājumujautājumu, Jo jo izrādās: esam pārāk nabadzīgi, lai sarūpētu nepieciešamo virszemes transportu?) '''
— Vai Latvijā vagonus neražo?
'''— Nē. Kādreiz Latvijā vagonus ražoja Rīgas vagonu rūpnīca, 250 — 300 gadā. Nelaime tikai tā, ka galvenais pasūtītājs bija Krievijas Federācijas Komunālās saimniecības ministrija. Vagona platums bija 2600 milimetru. Rīgas ielās tādus vagonus ekspluatēt nav lespējamsiespējams. Kādreiz Rigas tramvajnfekl Izmantoja tīs Rīgas tramvajnieki izmantoja šīs virsbūves, darbnīcā grieza simetriski pa vidu UZ uz pusēm un kreiso daļu izgrieza par 200 milimetriem laukā. Vecis Vecie vagoni, Ja ja skatās no aizmugures, Ir ir asimetriski — labā puse platāka. TaCu Taču ir viens Jauns jauns vagons, kas tika būvēts, ņemot vērā pasaules pieredzi, un mēs lūdzām, lai tas būtu 2500 mm plats, kā paredz starptautiskie standarti. Nu tas darbs ir izdarīts, bet diemžēl tas arī ir viss. Jo ir pieņemts Vissavienības ministrijas lēmums, ka telt šeit tramvajus vairs nebūvēs. To vienīgo, kuru tobrīd Izmēģinašobrīd izmēģina, mēs mēģināsim nopirkt un ekspluatēt. Ne ar ko es Jūs jūs novaru iepriecināt...'''
Jautāja ANITA BULA
© 2012 Barikadopēdijas fonds. Idejas un nosaukuma autors - Andrejs Cīrulis. Citēšanas gadījumos atsauce uz Barikadopēdiju ir obligāta.
Publicēto materiālu autortiesības pieder to autoriem.