Ieiet

Partneri Komanda Par mums Kontakti Ziedojumi
 
janvāris februāris marts aprīlis maijs jūnijs jūlijs augusts septembris oktobris novembris decembris
Helsinki-86
VAK
LNNK
LTF
PSRS tautas deputāti
LR Augstākās Padomes deputāti

Izmaiņas

No Barikadopēdija

785114

Pievienoti 39 baiti, 2012. gada 6. aprīlis, plkst. 09.13
nav labojuma kopsavilkuma
{{Newspaper Article |Article in=Padomju Jaunatne |Published on=1988/02/16 |Issue number=32 |Page number=3 |Original title=Kas tas ir — kelāns? |Source file=paja1988n032_003_01 |Abstract=Vai metro celšanai ir alternatīva? Turpinām domu apmaiņu }} {{Written by|Ilgaitis Prūsis}} {{About year|1988}}Tehnisko zinātņu kandidāts ILGAITIS PRŪSIS atsūtīja uz «PJ» redakciju savas idejas pieteikumu: viņš izdomājis transporta veidu, ko nosaucis par KELĀNU. Tas, viņaprāt, varētu būt alternatīvs variants Rīgas metro būvei. Par kelānu vēl nav plaši rakstīts. Mēs, protams, neuzņēmāmies atbildību par kelāna ieviešanu, bet iespējams, ka speciālisti var smelties no I. Prūša idejas ko noderīgu…
 
<p style="text-align: center; ">***</p>
Metro ir pagājušā gadsimta izgudrojums. Divdesmitajā gadsimtā uzlabots ir viss, ko var uzlabot, — tehnika, vagoni, atsevišķi mezgli, bet metro darbības princips ir palicis nemainīgs: pa pazemes tuneļiem brauc vilciens, kurš apstājas pie katras stacijas, pārvadā tikai pasažierus. Metro efektivitāti pasažieru pārvadāšanā nosaka tas, ka pilsētas apstākļos nav jāapstājas pie katra krustojuma. Tādēļ metro kustības ātrums ir 35 kilometri stundā.
<p style="text-align: right; ">'''ILGAITIS PRŪSIS,'''</p><p style="text-align: right; ">tehnisko zinātņu kandidāts</p>
&nbsp;
16 760
labojumi
© 2012 Barikadopēdijas fonds. Idejas un nosaukuma autors - Andrejs Cīrulis. Citēšanas gadījumos atsauce uz Barikadopēdiju ir obligāta.
Publicēto materiālu autortiesības pieder to autoriem.