Ieiet

Partneri Komanda Par mums Kontakti Ziedojumi
 
janvāris februāris marts aprīlis maijs jūnijs jūlijs augusts septembris oktobris novembris decembris
Helsinki-86
VAK
LNNK
LTF
PSRS tautas deputāti
LR Augstākās Padomes deputāti

Izmaiņas

No Barikadopēdija

310132

Pievienoti 4 baiti, 2020. gada 8. novembris, plkst. 17.20
m
nav labojuma kopsavilkuma
}}
{{Written by|Anita Bula}}
Mūsu fizkultūras pasniedzējs sen samierinājies, ka studentes kavē nodarbības aizbildinoties: tramvaju bijis ilgi jāgaida un pēc tam trolejbuss neesot nācis. Bet 6. tramvaja līnija nepavisam nav no sliktākajām. Kritiska situācija ir 7. un 9. tramvaja maršrutā. Dzīvojamais masīvs lr ir izaudzis, tāpēc iecerēts nākamajā piecgadē pagarināt līniju līdz veikalam «Starts». Bet plānotās sliedes no Krišjāņa Barona ielas uz PļavnieklemPļavniekiem, šķiet, vēl ilgi paliks tikai plānos — būtu grēks tādēļ vien jaukt nost kādas divdesmit labas personiskās mājas.
Rīgas pilsētas izpildkomitejas Tramvaju un trolejbusu pārvaldes priekšnieks Gunārs Pūce.
'''— Pilsētā vispir vispār nav lieku vagonu, ja vajag kādā maršrutā palielināt to skaitu, tā ir vesela problēma.'''
— Kādas ir iespējas uzlabot stāvokli?
'''— Atklāti runājot, iespēju nav.'''
— Un tuvākajā nākotnē ari arī nebūs?
'''— Redziet, pašreiz šādā stāvoklī atrodas ne tikai pilsētas transporta, bet arī ūdensapgāde, kanalizācija. Nav kur tramvajus izvietot, nav arī kur remontēt. Visas tagadējas remonta zonas ir celtas XX gs. sēkumā. Šodien Rīgā ir trešās paaudzes vagoni un mēs joprojēm joprojām tos apkopjam vecajās depo telpās. Simt gadu laikā nekas jauns nav uzcelts, tikai rekonstruēts. Lai varētu nodrošināt tramvaju normālu remontu, nav ne naudas, ne celtniecības jaudu. Jau divas piecgades mēs cīnāmies ar jaunā tramvaju depo projektu. Šogad tas būs gatavs. '''
— Bet kad to varēs uzcelt?
'''— Ar mūsu tempiem? Esam ieplānojusi, ka 1992. gadā sāks celt. Celtniecības laukums iedots «kolosālā» vietā — purvā, Daugavas grīvā, patlaban beram virsū grants kārtu, lai varētu sākt būvēt. Ja mēs 1992. gadā arī sāksim, tad nemaz nezinu, kad beigsim. Tramvaju tehniskā stāvokļa uzlaboiana uzlabošana bez šā jaunā depo vispār nav iedomājama.
— Kā ar trolejbusiem?
'''— Nedaudz labāk. 1968. gadā tika nodota pirmā kārta otrajam trolejbusu depo Pārdaugavā, Jelgavas ielā (pirmais celts 1914. gadā). Bet grunts īpatnību dēļ tas sēžas, veidojas spraugas konstrukcijās. Ja nākamajā piecgadē dabūsim gatavu tramvaju, tad aiznākamajā noteikti jādomā par trolejbusu depo. Ja mēs gribam ekoloģisko vidi Rīgā saglabāt un uzlabot, tad var būt runa tikai par pilsētas elektrotransporta tālāku attīstību. Pilsētā ir 320 tramvaju un 430 trolejbusu. Lai normāli varētu strādāt un nedaudz arī palielināt ritošo sastāvu, katru gadu vajadzīgi jauni 50 trolejbusu un 20 tramvaju vagoni. Ar to gadu mums visi vecie vagoni tiks norakstīti. Tie trokšņo, klab un grab, un nu visi tie vecie grabulīši, kas bija izbūvēti mūsu remontdarbnīcās, vairs Rīgas lelās ielās nebrauks. To vietā būs jauni Čehoslovākijas vagoni, kas tagad ir 9. līnijā. Mēs lūdzam valdību, lai saimnieciskā aprēķina apstākļos tiktu atstāta valūta šo vagonu legādeiiegādei. Cik zinām, mums 1990. gadā iedalīti tikai 12 trolejbusi, tramvaja vagoni ar lielām mokām — visi divdesmit.'''
'''(Tāda taktika sķlet šķiet labs balsts grandiozajai metro idejai. Varbūt drīz atsāksim pārskatīt šo malā atlikto jautājumu, jo izrādās: esam pārāk nabadzīgi, lai sarūpētu nepieciešamo virszemes transportu?) '''
— Vai Latvijā vagonus neražo?
© 2012 Barikadopēdijas fonds. Idejas un nosaukuma autors - Andrejs Cīrulis. Citēšanas gadījumos atsauce uz Barikadopēdiju ir obligāta.
Publicēto materiālu autortiesības pieder to autoriem.