16 760
labojumi
Izmaiņas
No Barikadopēdija
280278
,nav labojuma kopsavilkuma
{{Newspaper Article |Article in=Padomju Jaunatne |Published on=1988/02/10 |Issue number=28 |Page number=2 |Original title=Nešaubīsies vienīgi pašpārliecinātais |In section=Pasta indekss 226081, a.k. 4 |Source file=paja1988n028_002_01 |Abstract=Vai metro celšanai ir alternatīva? }} {{Written by|Elita Veidemane}} {{About topic|Metro}}{{About topic|Cīņa par Daugavu}}{{About topic|Daugavpils HES}}{{About topic|Vides aizsardzība, ekoloģija}}{{About topic|Padomju Armija}}{{About domain|Politika}}{{About domain|Transports}}{{About domain|Pilsētsaimniecība}}{{About domain|Vides aizsardzība}}{{About person|S. Meijerovics}}{{About person|P. Ozoliņš }}{{About person|V. Andrejsons}}{{About person|Lejiņa}}{{About person|Vilhelms Delvers}}{{About person|B. Dombrovska}}{{About person|Aleksis }}{{About person|J. Dābulis}}{{About person|I. Valdmanis}}{{About person|E. Piķis}}{{About person|Haralds}}{{About person|A. Bergs}}{{About person|M. Lodziņa}}{{About person|A. Lodziņš}}{{About person|L. Druviņa}}{{About person|I. Ādams}}{{About person|A. Bērziņa}}{{About person|V. Nesaule}}{{About person|I. Bekmanis}}{{About person|M. Alksnis}}{{About person|Kalnarājs}}{{About person|I. Ulmanis}}{{About media|«Cīņa», laikraksts}}{{About media|«Советская Латвия» («Sovetskaja Latvija»), laikraksts}}{{About media|«Rīgas Balss», laikraksts}}{{About media|Latvijas Radio}}{{About media|Latvijas Televīzija}}{{About place|Daugavpils}}{{About year|1988}}Jau krietni vairāk nekā mēnesi republikas presē sabiedrība apspriež Rīgas metro iespējamo celtniecību. Laikrakstos «Cīņa», «Sovetskaja Latvija» un «Rīgas Balss» varam lasīt gan speciālistu viedo vārdu, gan lasītāju vēstuļu apskatus. Diskusijā iesaistījās arī TV un radio. Patiešām — rīdziniekus un daudzus citus Latvijas iedzīvotājus satraukusi metro problēma. Lielais vairums ir pret tā celtniecību. Ko teic speciālisti? Tā, piemēram, institūta «Pilsētprojekts» projektu galvenais arhitekts G. Melbergs uzskata, ka pašreizējo metro līniju trasējums neapmierina prasības, kuras izvirza Rīgas īpatnējais ģeogrāfiskais un ģeoloģiskais stāvoklis, apakšzemes komunikāciju tīkls un daudz kas cits.
Vēl viens kontrarguments ir nesamērīgi lielas celtniecības izmaksas. Turklāt šis transporta veids Rīgā attīstīsies gaužām lēni un tāpēc gaidīto efektu sasniegs tikai pēc daudziem gadiem. Droši vien taisnība ir tiem lasītajiem, kuri bēdājas, ka celtniecības laikā Rīga būs līdzīga lielai būvbedrei. Turklāt, kad, iespējams, tiks izbūvētas pirmās metro līnijas, tik un tā nevarēs likvidēt pašreizējās transporta līnijas, piemēram, tramvaju K. Barona ielā pilsētas centrālajā daļā. Kā alternatīvu metro būvniecībai iesaka attīstīt un pilnveidot pašreizējo transporta tīklu.