16 760
labojumi
Izmaiņas
No Barikadopēdija
810678
,nav labojuma kopsavilkuma
{{Newspaper Article|Article in=Rīgas Balss|Published on=1990/01/10|Issue number=8|Page number=5|Original title=Par mums? Pret mums?|In section=Priekšvārds Rīgas kinostudijas filmai|Source file=riba1990n008_004_05|Abstract=Priekšvārds Rīgas kinostudijas filmai}} {{Written by|Aija Cālīte}} {{About topic|Starpnacionālās attiecības}} {{About topic|Pārbūve, perestroika, atklātums, glasnostj}} {{About topic|Represijas, represētie}} {{About domain|Kultūra un māksla}} {{About person|Genādijs Zemels }} {{About person|Raimonds Ritums}} {{About person|Lūcija Ločmele }} {{About person|Alvis Hermanis}} {{About person|Arvīds Ozoliņš }} {{About person|Sulevs Luika }} {{About person|Rasma Roga }} {{About person|Lola Igraševa}} {{About person|Igors Kleimans}} {{About place|Uzbekija}} {{About year|1990}}Arvien biežāk, kopš mūsu gara dzīve sākusi atbrīvoties no politizācijas un ideoloģizācijas slāņiem, atskan jautājums — bet kad beidzot mākslā — kino, literatūrā, teātrī — ieraudzīsim darbus, kuru pamatā būtu ne vairs šaurais vakardienas skats uz dzīvi un tās pamatvērtībām, bet — jaunā, šodienas patiesība, izteikta mākslas tēlos. Necenšoties mērīt Latvijas atmodas sākumu ar kādu kalendāra datumu, tomēr domāju — pusotra gada ir par maz, lai taptu nevis šībrīža politisko aktualitāšu un mākslinieka subjektīvo pārdomu sakausējums, bet gan patiess mākslas darbs. (Minētais pusotrs gads — laiks pēc radošo savienību plēnuma 1988. gada 1. un 2. jūnijā.) Jo mākslas darba dzimšanā darbojas savas likumsakarības, kuru vidū sabiedriskās domas prasība pēc tāda vai cita darba ir būtisks, bet nekādā gadījumā — ne noteicošais faktors.