9 362
labojumi
Izmaiņas
No Barikadopēdija
713953
,Set original images
{{Newspaper Article |Article in=Rīgas Balss |Published on=1990/01/08 |Issue number=6 |Page number=2 |Original title=Pamestība |In section=Lasītājs lūdz vārdu |Source file=riba1990n006_002_03 |Abstract=Lasītājs lūdz vārdu }}{{Source image|articles/713/953/713953.jpg}} {{Written by|A. Hofrāte}} {{About topic|Dzelzceļš}} {{About domain|Transports}} {{About domain|Vides aizsardzība}} {{About place|Rīga}} {{About place|Jelgava}} {{About place|Dobele}} {{About year|1990}}Republikas presē vairākkārt kritizēti Baltijas dzelzceļa pasažieru līniju netīrie vagoni. Bet priekšniekiem vienmēr bijusi tikai viena atruna: vainīgi pasažieri. Ar saulpuķu sēklu čaumalām piespļaudīti vagoni, ar netīriem apaviem noķēpāti sēdekļi — tas viss esot «viņu» darbs. Bet interesanti, vai netīrie logi arī ir pasažieru roku darbs? Un mēsli zem soliem, kas krājušies nedēļām?
Šoreiz gribu pievērst uzmanību nevis vagoniem, bet sliežu ceļiem Rīgas — Jelgavas iecirknī.
Jelgavas stacijā no vagoniem jāizkāpj uz netīra perona. Tas ir vienās bedrēs, ziemā apledo. Cik tur vajag, lai paslīdētu kāja un cilvēks pakļūtu zem vagona? Gadu no gada, vērojot šādu ainu, pārliecinos, ka Jelgavas stacijas darbiniekus perona stāvoklis neuztrauc.
'''Šī nekārtība liecina, ka gājusi mazumā arī mūsu republikas kultūra, ka Baltijas dzelzceļa vadītājiem šī zeme nav dārga, un viņi ignorē tās kultūru gluži tāpat, kā likumu par valodām un republikas laiku. Bet kāpēc to visu neredz republikas vadība?'''
Aicinu Latvijas PSR Augstākajā Padomē izveidot komisiju, kas pārbaudītu, kādā stāvoklī ir Latvijas dzelzceļa līnijas.